Patreizējā situācijā lielai daļai cilvēku tik tiešām klājas grūti un smagi, nemaz nerunājot par to, kas notiek Ukrainā, kur situācija vienkārši nav salīdzināma, taču pašlaik daudzi nevar rēķināties pat ar iepriekš solītajiem naudas atbalstiem, jo patreiz notikusi savdabīgi nepatīkama situācija, kas daudziem būs pamatīģs trieciens savam naudas makam. Šajā brīdī, lai varētu kompensēt strauji augošās elektrīas izmaksas, tika izveidoti atbalsta pasākumi aizsargātajām cilvēku grupām neskatoties uz to arvien 70 000 iedzīvotāju nevar saņemt šo naudas atbalstu un ir kļuvuši teju vai par cietušajie, ziņo raidījums “ceturtā studija!”
Patreiz jāsāk jau ar to, ka šīš aizsargātās grupas lietotāji ir tie elektroenerģijas patērētāji, kuri pieder kādai no šīm grupām : daudzbērnu ģiemenes, ģimenes, kurās ir invalīdi, kā arī bērni ar invaliditāti, maznodrošinātās ģimenes un trūcīgās ģimenes. Lielākā daļa noteikti jau zina, ka daudzbērnu ģimenēm pienākas 20 Eiro, savukārt pārējām grupām 15 Eiro, lai varētu nomaksāt nenormāli milzīgos elektrības rēķinus. Kopējais atbalsta ilgums ir līdz Aprīlim un tie, kuri maksā par pagājušo mēnesi, maija maksājumā tas būs pēdējais mēnesis, kurā iekļauts atbalsts, taču kur ir šī nepatīkamāproblēma un kāpēc daļa cilvēku nesaņems savu naudas pabalstu? Izrādās, ka visa kopējā situācija ir krietni problēmatiskāka, nekā varētu iedomāties!
Milzīgā problēma ir tajā, ka tieši katrs tirgotājs, kas izvēlas sniegt pakalpojumu, nepieciešams brīvi katram klientiem sniegt šo aizsargātā lietotāja pakalpojumu. Taču šai darbībai ir nepieciešams speciālis IT rīkas, lai varētu savienot sistēmu ar klienta informāciju. Būvniecības kontroles iestāde, kura apstrādā visu šo informāciju, stāsta, ka lietotāji, kuri beigās ir šajā aizsargājatā statusā, nākas piedzīvot nepatīkamas problēmas. Būvniecības valsts kontroles birojs apokopo informāciju no vairākiem reģistriem, lai varētu noteikt, kam pienākas šis atbalsts. Tālāk no elektroenerģijas tirgotāja tiek saņemta klientu bāze ar vajadzīgo informāciju, pēc kuras tirgotājam jāpiemēro šis atbalsts.
Taču, ja komersants nevar nosūtīt šo klientu datu bāzi, atbalstu viņu dēļ nav iespējas piemērot vispār. Pie tam jāatceras, ka pašlaik valstī privātpersonas apkalpo 12 elektroenerģijas patērētāji, taču pašlaik tikai divi no diem izveidojuši IT rīku, taču iespējams cipar jau ir kļuvis lielāks, ar kura palīdzību tad ir iespējams piemērot konkrēto naudas atbalstu. Viens no zināmajiem ir latvenergo, kam ir šāds rīks. Taču jāņēm vērā, ka šī IT rīka izveidi jāsedz pašam elektroražotājam. Rozentāla uzsver, ka tā ir viņu sociālā atbildība, kā arī tēla uzlabošana, ja viņi to neizdara notiek pretējs efekts – tēla graušana.
Tas skaidrojams ar to, ka ekonomikas ministrija jau bija paziņojusi, ka konkrēto atbalstu elektrības rēķinu apmaksai saņem ap 90 000 iedzīvotāju, taču īstais cipars, kuram ir jšaņem ir 160 000, izraisot pamatīgas bažas par esošo situāciju, jo milzīgs skaits cilvēku paliek aiz borta nesaņemot sevis pienākošo naudu. Vai tas šādā veidā vispār ir godīgi?