Shēmas un krāpšanas mēģinājumi ir līdzīgi citu banku iepriekšējiem ziņojumiem, kas pēdējā laikā ir ļoti apjomīgā daudzumā. Tomēr jaunā piedāvātā problēma atšķiras no pārējām, jo tā ir daudz gudrāka un vieglāk “apčakarē” cilvēkus. Šī iemesla dēļ cilvēkiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem, rīkojoties ar savu naudu. Kopš aktivizējušies krāpnieki, daudzi cilvēki neuzmanības dēļ pazaudējuši kontos esošo naudu. Tas var notikt ļoti ātri — pat pašas personas kontā, tiklīdz saprot notikušo, naudas vairs reāli nemaz nav un tikai vēlāk sāk saprast, kur tad tika pieļauta sāpīgā kļūda! Tomēr šoreiz ir laiks saprast visu situāciju krietni smalkāk!
Krāpnieki nesen izveidoja viltotas loterijas akcijas, kurās klientiem tiek lūgts sniegt informāciju. Viņi izmanto sociālos medijus, lai tēlotu banku un veicinātu viltus ieguldījumus, lai ievilinātu cilvēkus lamatās. Šie banku viltotāji izveido uzticama izskata loterijas biļetes, kas šķiet pietiekami reālas, lai liktu upuriem domāt, ka tas ir oficiāls pasākums, jo tomēr visur figurē oficiālais bankas vārds, bildes un viss pārējais. Daudzi cilvēki aizķeras, jo tas šķiet reāli. Patiesībā cilvēki ir zaudējuši milzīgas naudas summas no saviem kontiem saistībā ar šo visu jauno situāciju. Taču laiks to visu aplūkot krietni smalkāk!
Viltus krāpnieki piezvana upuriem un uzdodas par drošības vai bankas pārstāvjiem, lai turpinātu sarunu par iesaisti loterijā, kur bija jānorāda savs telefona numurs. Tā kā, lai pieteiktos loterijai, ir jāievada tālruņa numurs, krāpnieki izmanto šo informāciju, lai sazinātos ar upuriem. Nekad nevienam nedodiet savam internetbankas kontam savu lietotājvārdu un paroli. Ja kāds saka, ka strādā bankā vai tiesībaizsardzības iestādē, vispirms lūdziet viņam apstiprināt savu identitāti. Kad esat to noskaidrojis, sazinieties tieši ar savas bankas klientu apkalpošanas dienestu. Par to sabiedriskajā paziņojumā vērsās Swedbank klientu apkalpošanas vadītājs Vadims Frolovs.
Pēdējā laika tendencēs kibernoziedznieki izmanto zagtus datus, lai sazinātos ar datubāzē esošajiem cilvēkiem. Viņi to dara, izmantojot informāciju, ko ievadījuši paši upuri, piemēram, loterijā vai investīciju pasākumos utt. Tomēr daudziem krāpniekiem joprojām izdodas apmānīt upurus, lai tie ieguldītu viltotās investīciju programmās ar augstu atdevi.
Attiecībā uz finanšu krāpniecību ir svarīgi atcerēties, ka visi tirgus dalībnieki darbojas ar vienādiem nosacījumiem. Ieteicams nodrošināt ieguldījumu pakalpojumus, ko piedāvā jebkurš tirgus dalībnieks, kurš sola galvu reibinošu peļņu. Informāciju var apkopot, piekļūstot AnyDesk programmai, izmantojot FCTK vietni. Šī programma ļauj krāpniekiem skatīt informāciju, piemēram, kartes informāciju vai piekļuvi internetbankai. Tradicionāli tas tiek darīts, izmantojot pārliecināšanas taktiku, lai liktu cilvēkiem instalēt programmu, kas atklāts Vadima Frolova paziņojumā.
Zviedrijas banka Swedbank stingri aicina savus klientus kritiski pārbaudīt visus ziņojumus vai brīdinājumus par saviem kontiem. Viņi īpaši mudina to darīt attiecībā uz visiem brīdinājumiem, kas saņemti krievu valodā. Tas ir tāpēc, ka krāpnieks turpina darboties, neskatoties uz notiekošo izmeklēšanu. Tā vietā, lai zvanītu klientam, pamanot aizdomīgu darbību, Swedbank nekavējoties bloķē piekļuvi kontam, internetbankai un maksājumu kartēm. Tas ir paredzēts, lai nodrošinātu, ka klientu rīcībā esošie dati nenonāk nepareizās rokās. Turklāt sabiedrības brīdināšana par aizdomīgām reklāmām sociālajos tīklos palīdz novērst krāpnieciska satura publicēšanu. Ja šīs ziņas ir atzīmētas kā krāpnieciskas, tīkls var noņemt tās.