Galvenā departamenta vadītājs Helsinkos Maro Killones šādi skaidro izmaiņas: “Ir skolas, kas māca vecmodīgā veidā, kas bija labas mūsu 1900. Bet nepieciešamība tagad ir mainījusies, un mums ir jārada kaut ko piemērotu XXI gadsimtā “.
Tā vietā, atsevišķu mācību priekšmetos, studenti studēs notikumus un parādības multidisciplināra formātā.
PIEMĒRAM, II PASAULES KARŠ, TIKS UZSKATĪTS NO VĒSTURES VIEDOKĻA, ĢEOGRĀFIJAS UN MATEMĀTIKAS. UN MĀCĪBU KURSĀ “DARBA KAFEJNĪCĀ,” STUDENTI IEGŪS VISAPTVEROŠAS ZINĀŠANAS ANGĻU VALODĀ, EKONOMIKĀ UN KOMUNIKĀCIJAS PRASMĒS.
Šāda sistēma ir ieviesta vidusskolēniem vecumā no 16 gadiem. Kā plānots, studentam būs pašam jāizvēlas sev, kādu tēmu vai priekšmetu vēlas apgūt, pamatojoties ar priekšstatu par nepieciešamību ko viņš vēlas savā dzīvē.
TĀTAD, JAUNIEŠIEM NEBŪS JĀBEIDZ PILNS MĀCĪBU KURSS FIZIKĀ VAI ĶĪMIJĀ UN JĀUZDOD MŪŽĪGO JAUTĀJUMU: “VAI MAN TAS IR VAJADZĪGS”? ”KAM MAN TAS VISS JĀMĀCĀS”?
Arī mainās tradicionālā formāta komunikācijas “skolotājs – skolēns”. Studentiem nebūs jāsēž pie saviem rakstāmgaldiem un jāgaida, kad tie tiks izsaukti pie tāfeles. Tā vietā, visi darbosies kopā mazās grupās un apspriedīs esošās tēmas problēmas.
Somijas izglītības sistēma veicina strādāt komandā, un tāpēc izmaiņas gaidāmas arī skolotājiem. Skolu reforma prasīs vairāk mijiedarbības starp skolotājiem dažādos mācību priekšmetos. Aptuveni 70% skolotāju Helsinkos jau ir apmācīti ar jauno informācijas apgādes sistēmu un saņems algas pieaugumu.
PILNĪBĀ ATJAUNOT ŠO SISTĒMU PLĀNO LĪDZ 2020. GADAM.
UN KO JŪS DOMĀJAT PAR ŠĀDU IDEJU?