Atbalstot ilgtspējīgas metodes un risinājumus, kā arī reaģējot uz “Rimi” klientu vēlmi dzīvot arvien videi draudzīgāk, kā pirmais mazumtirgotājs Baltijas reģionā “Rimi” ir uzsācis sadzīves un higiēnas preču un to iepakojumu tirdzniecību š.g. Latvija . TVNET pastāstīja uzņēmuma sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.
Šī pilotprojekta ietvaros atsevišķos Rimi veikalos, sadarbojoties ar vietējiem ražotājiem, speciālos plauktos var iegādāties kvalitatīvus mājas un ķermeņa kopšanas līdzekļus bez iepakojuma. Sākotnēji šādas kabīnes būs pieejamas Rimi veikalā t/c Spice, taču nākotnē tās plānots izvietot arī citos veikalos.
Tirdzniecības stendos var iegādāties šampūnu, ziepes, zobu pastu un zobu birstes, dezodorantus, tualetes papīru, trauku mazgāšanas līdzekli, higiēnas preces un daudz ko citu. “Rimi” pirmais partneris šajā projektā būs Latvijas Spodrības, lielākais sadzīves ķīmijas un kosmētikas ražotājs un Latvijas kosmētikas ražotājs “Stenders”. Preču pircēji iepakojumu varēs izmantot tam paredzētā stendā.
“Ceļš uz labāku dzīvi nav krasi jāmaina. Pat ja maināt savus preču pirkšanas paradumus, tas var būt labs ieguldījums zaļas planētas uzturēšanā. Būt pirmajam uzņēmumam Baltijas reģionā, kas piedāvā noteiktus produktus veikalos Uzņēmums Rimi Nefasēto preču tirgotājs sniedz ieguldījumu jaunu ieradumu veidošanā sabiedrībā, sniedzot arvien lielākam skaitam pircēju iepirkšanās iespējas videi draudzīga dzīvesveida atbalstam.
“Ja pircēju atsaucība un pieprasījums uzrādīs pieaugošu tendenci, plānojam paplašināt esošo stendu un preču klāstu un izvietot līdzīgas bodes arī citos “Rimi” veikalos,” sacīja Ikala. Iepakojuma noraidīšana nav sveša vairākiem ražotājiem Latvijā, kuri klientiem produkciju piegādājuši bez iepakojuma vai videi draudzīgā iepakojumā. Šādas alternatīvas piedāvā arī kosmētikas ražotājs Stenders.
Mums ir svarīgi atbalstīt šo pilotprojektu, jo viena no Stendera vērtībām ir cieņa pret dabu. Lai nodrošinātu produkta kvalitāti pirms lietošanas, funkcionalitāte ir viena no mūsu iepakojuma prioritātēm. Kur iespējams, mēs centīsimies pilnībā izpakot. Piemēram, jūs varat iegādāties ziepes vairumā, kā arī dažādus iesaiņotus cietos šampūnus un kondicionierus — produktus, kas ir ideāli piemēroti lielapjoma pārdošanai.
Zero waste ir darbību virkne, kuras mērķis ir samazināt atkritumu daudzumu, vienlaikus saglabājot produktu, materiālu un resursu vērtību pēc iespējas ilgāk. Šīs pieejas pamatprincipi ir: izmest, samazināt, atkārtoti izmantot, pārstrādāt un kompostēt. Tas nozīmē atbildīgu preču un pakalpojumu ražošanu, iegādi un izmantošanu, lai samazinātu atkritumu daudzumu, saglabātu dabas resursus un novērstu vides piesārņojumu.