Sabiedriskā transporta maksimālā ietilpība ir palielinājusies no pašreizējiem 65% līdz 80%. Pārvadātājiem un sabiedriskajiem pārvadātājiem komerciālos maršrutos būs atļauts darboties tikai ar savstarpēji izmantojamiem sertifikātiem, lai ierobežotu infekcijas izplatīšanos, bet kādas sekas tas radīs tiem cilvēkiem, kuri vēl joprojām nav potēti un zināmu iemeslu vai veselības apsvēruma dēļ to arī nevar izdarīt?
Satiksmes ministrija skaidroja, ka maksimālais kapacitātes pieaugums ir saistīts ar personīgo nodarbību atsākšanos no 1. septembra, tai skaitā skolas gaitas, kas būtiski ietekmēs pasažieru pārvadājumus. No otras puses, ņemot vērā pašreizējos sabiedriskā transporta kapacitātes ierobežojumus, saprašanās memorands paredz, ka pasažieru plūsma ievērojami palielināsies, un tas neļaus pārvadātājiem nogādāt visus pasažierus vēlamajos galamērķos.
“Maršrutu tīklā daudzi maršruti ir pielāgoti, ņemot vērā semestra sākuma un beigu laiku, lai skolēnus varētu laicīgi nosūtīt uz skolu. Maksimāli pieļaujamais,” norādīja ministrs. Satiksmes ministrija arī norādīja, ka transporta studentu skaits būtiski nepalielina infekcijas pārnešanas risku, jo pilna laika mācību procesā var piedalīties tikai tie skolēni, kuri nav inficēti.
Valdības apstiprinātais grozījums paredz, ka sabiedriskā transporta operatori iekāpšanu organizē tā, lai pasažieru skaits transportlīdzeklī nepārsniegtu 80% no tā kravnesības, un, ja nepieciešams stacijā uzņemt pasažierus, tas nedrīkst pārsniedz savu jaudu ārpus reģionālā galamērķa 85% no tā.
Vienlaikus grozījums ļauj pārvadātājiem pārvadāt pasažierus ar savstarpēji izmantojamu slimību pārbaudes vai vakcinācijas sertifikātiem valsts maršrutos, reģionālajos komercpakalpojumos un vilcienu maršrutos. Komerciālajos maršrutos pārvadātājiem arī būs atļauts organizēt braucienus, kas pieņem pasažierus tikai ar saderības testiem, vakcinācijām vai medicīniskām izziņām.
Līdz šim komerciālajiem operatoriem ir jāatbilst arī maksimālās jaudas prasībām. Tomēr saskaņā ar grozījumu, ja autobusā var iekāpt tikai pasažieri, kuri ir nokārtojuši saderības testus, vakcinācijas vai medicīniskās izziņas, attiecīgās prasības var tikt atbrīvotas. Šajos lidojumos pasažieri un autovadītāji arī varēs izvairīties no mutes un deguna aizsegšanas.
Lai nodrošinātu, ka pasažieri pēc iespējas vienmērīgāk pārvietojas sabiedriskajā transportā, pilsētas -Daugavpils, Jelgava, Jēkabpils, Jūrmala, Liepāja, Ogre, Rēzekne, Rīga, Valmiera un Ventspils-arī varēs noteikt, ka pasažieri ceļo tikai sertifikātiem, kas var pieņemt tikai savstarpēji attiecināmus sertifikātus, tostarp negatīvus kovida testa sertifikātus.
Ir noteikts, ka sabiedriskajā transportā vadītājs vai konduktors jāinformē par pareizu mutes un deguna maskas lietošanas veidu. Neizmantotās vai nepareizi lietotās deguna maskas tiks atteiktas un pasažieris var tikt automātiski izsēdināts!
Valdības apstiprinātās izmaiņas arī nosaka, ka autovadītājiem un pasažieriem kabīnēs jāturpina valkāt maskas un maskas, kas nav pilnībā nodalītas no pasažieriem transportlīdzekļos, taksometros vai automašīnās, ko izmanto pasažieru komercpārvadājumiem. No otras puses, grozījums arī nosaka, ka autovadītāji vai vadītāji ir jāinformē par pareizu mutes un deguna masku lietošanu, un tie, kas nelieto vai neatbilstoši atsakās sniegt pakalpojumus.