Airbag” sistēma jeb tā dēvētie drošības spilveni. kas pasargā automobīlī sēdošos no trieciena frontālās sadursmes gadījumā, ir teicams drošības līdzeklis. Kopš savas ieviešanas pagājušā gadsimta 70. gados tie izglābuši neskaitāmas dzīvības.
*
“Airbag” sistēma veidota no vairākiem komponentiem. Paši spilveni izgatavoti no plāna neilona auduma un salocītā veidā ieslēpti vai nu stūrē, vai automašīnas panelī. Jaunākajos mašīnu modeļos tie var būt iestrādāti arī sānos un sēdekļos. Pulverveida viela, kas redzama avārijas brīdī izšaujoties drošības spilvenam, ir kukurūzas ciete vai talka pūderis. Tas pievienots lai mazinātu berzi un ļautu spilvenam netraucēti piepūsties
Nākamās būtiskās šīs sistēmas sastāvdaļās ir sensori, kas iestrādāti vairākas transportlīdzekļa vietās. Tādi ir , piemēram, akselerometri, trieciena sensori, sānu (durvju) trieciena sensori, bremžu spiediena sensori u.c. Tos visus pārrauga “airbag” kontroles sistēma. Kad pārsniegtas šo sensoru reģistrētos fizikālo lielumu pieļaujamās vērtības, sistēma iedarbina drošības spivlenus. Visbiežāk tas notiek vidējās vai smagās frontālās sadursmēs, un lēmums tiek pieņemts 15-30 milisekunžu laikā.
Strāvas impulss sakarsē spilvena esošo elektrisko vadītāju un ierosina strauju ķīmisko reakciju. Tajā piedalās nātrija azīds un kālija nitrāts izdalot lielu daudzumu gāzveida slāpekļa. Inertā cilvēkam nekaitīgā gāze nekavējoties piepilda maisu. Tas izšaujas ātrāk, nekā pasažieri pagūst samirkšķināt acis – ar ātrumu 322km/h.
*
Kad cilvēks ir uztriecas piepūstajam drošības spilvenam un to saspiež, gāze pa nelieliem caurumiņiem audumā izplūst. Jau pēc sekundes drošības spilvens ir pilnība sarucis un ļauj izkļūt cietušajam no mašīnas. Gaiss no sānu drošības spilveniem izplūst lēnāk, lai aizsargātu pasažierus, ja automobilis sāk kūleņot.
Lielākajai daļai jauno auto drošības spilvens ir iebūvēts stūres ratā, kamēr pasažiera drošības spilvens – priekšējā panelī. Sānu drošības spilveni atrodas sēdekļos vai durvīs. Aizkarveida drošības spilveni atrodas virs durvīm un izritinās sadursmes gadījumā, pasargājot braucēju galvas. Modernāku drošības spilvenu darbības intensitāte ir atkarīga no sadursmes smaguma. Pēc transportlīdzekļa avārijas automašīnas drošības spilveni pilnībā piepūšas 60-80 milisekundēs.