Ar pavisam satraucošu informāciju, klajā nākuši LIDL lielveikali! “Tas būs pamatīgi!”

Lai arī nesen, tomēr Latvijā beidzot ir parādījušies mazumtirdzniecības veikali ar nosaukumu “Lidl”. Daudzi jau paspējuši salīdzināt veikala cenas gan Rimi, gan Maximā un uzdot šo jautājumu atkal un atkal, vai tiešām Lidl cenas ir pašas lētākās un kādu iespaidu uz pārtikas preču cenām Lidl atstāja ar ienākšanu Latvijas tirgū? Jāņem gan vērā, ka iepriekšējos gados cenas pārtikai bija salīdzinoši zemas, tomēr 2021. gada sākumā cenas sāka burtiski lidot augšā un gada nogalē tas kļuva aizvien straujāk.

Daudzas lietas pasaulē ir kļuvušas dārgākas
Cenu pieaugumu izraisa pasaulē notiekošais process. Vietējo procesu ietekme ir salīdzinoši neliela. “Visā pasaulē sadārdzinājusies degviela, elektrība, dabasgāze kā galvenie ražošanas avoti. Tad sadārdzinās visa loģistika un transportēšana, piemēram, izejmateriālu pārvadāšana, iepakojums utt.. Pats iepakojums kļūst dārgāks un sarežģītāk saņemt piegādi kā arī pati nogāšana un viss pārējais.  Dārgāka kļuvusi arī pati pamata pārtika. Piemēram, graudi kļuvuši dārgāki. Graudaugi ir ne tikai Ziemassvētku piparkūku, cepumu un maizes izejviela, bet arī daudz lielāka ietekme ir kā barība. Tas nozīmē, ka gaļa, piens un graudi ir kļuvuši dārgāki. “

Kā Lidl ienākšana Latvijā ietekmē cenas?
“Liela nozīme ir pašam “Lidl” ienākšanai tirdzniecības nozarē. Tirdzniecības nozarē ienāca ļoti, ļoti liels dalībnieks,” viņa raksturoja “Lidl” ienākšanu, kas saasināja konkurenci tirgotāju vidū. Mums, patērētājiem, tas nāk par labu, jo ir vēl viena iespēja izvēlēties cita veida preces. Tā ir laba lieta arī ražotājiem, jo ​​viņiem ir iespēja runāt ar citu ķēdi par savu produktu mārketingu. Savukārt tirgotājiem Lidl nozīmē konkurentu, par kuru viņi agrāk uztraucās un baidījās.

Banānu karš
Lidl Latvijas tirgū ienāk ar dažādām preču akcijām un atlaidēm, piemēram, pārdodot ļoti lētus banānus. Tās var uzskatīt par normālām tirgus piesaistes cenām. Bieži vien tirgus iekarošanas stratēģiju īstenotāji ienāk par zemām cenām, kļūst populāri un atzīti, un cilvēki pierod un tad var celt cenas. «Tā ir standarta metode.» Līdz ar to arī citi tirgotāji rūpīgi pievērsa uzmanību cenām un pat tās pazemināja.

Lietuvā pārtikas cenas ir līdzīgākas
Gulbe uzsvēra, ka Lietuvā, kur savulaik darbojās Lidl, lielāko pārtikas preču cenas visos lielākajos tīklos ir gandrīz vienādas. Piemēram, cukura cena ir 55 centi, bet griķu – 1,24 eiro. Mūsu gadījumā dažādu veikalu tīklu pārtikas cenas ir ļoti atšķirīgas, piemēram, cukura cena svārstās no 55 centiem līdz 1,15 eiro. Agrāk pārtikas cenas mūsu veikalā bija daudz augstākas. Savukārt pārtikas cenu amplitūda Latvijā ir kritusies. Tas liecina, ka citas ķēdes ir optimizētas un cenas tirgū ir līdzīgākas.

Cenu pieaugums ir nedaudz palēnināts
Pārtikas cenas pērn nesamazinājās, jo dažādi apstākļi pasaulē sadārdzināja pārtiku. Bet tas var būt arī konkurentu ienākšanas dēļ, cenu pieauguma temps ir palēninājies. Ja “Lidl” neienāktu Latvijas tirgū, mūsu pārtikas cenas tagad varētu būt augstākas.

Avots

loading...