“Tā ir ņirgāšanās par tautu!” Pēkšņi paziņo, ka liela daļa iedzīvotāju nemaz nesaņems solīto naudas atbalstu!

Esošā situācija ir grūta un pat ļoti smaga lielai daļai cilvēku, tomēr neskatoties uz to, ka daudzi pat nevar rēķināties ar iepriekš sasolītajiem naudas atbalstiem, jo šobrīd notiek pavisam cita veida pavērsiens. Šeit runa iet tieši par atbalstu, kas saistīts ar milzīgo elektrības cenu lēcienu, kuru rezultātā tūkstošiem cilvēku burtiski ir tikuši apčakarēti un ne jau no zila gaisa! Pašlaik, lai kompensētu straujo elektrības cenu kāpumu, ir izveidoti atbalsta mehānismi aizsargātajām grupām, tomēr kā izrādās gandrīz 70 000 iedzīvotāju nevar saņemt šo atbalstu un tagad būtībā sie cilvēki ir cietušie, ziņo LTV raidījums “Ceturtā studija.”

Aizsargātie lietotāji ir tie elektrības patērētaji, kas pieder kādai no šīm grupām : Paplašinātas mājsaimniecības, mājsaimniecības ar invaliditāti vai bērni invalīdi un maznodrošinātas, kā arī trūcīgās mājsaimniecības. Daudzbērnu ģimenēm automātiski pienākas 20 Eiro, savukārt pārējās grupāt 15 Eiro par samazinātiem elektrības rēķiniem. Pašlaik galvenā problēma ir tieši tajā, ka katrs tirgotājs, kurš izvēlas sniegt pakalpojumu, jo tirgotājs pavisam brīvprātīgi sniedz klientam aizsargātā statusu un tam ir nepieciešams speciālis IT rīks, lai varētu savienot sistēmu ar visa klienta informāciju. Būvniecības kontroles iestāde, kas apstrādā visu informāciju un atklāj, kuri patiešām ir aizsargājamie šī statusa saņēmēji. Tieši šeit atklājas pavisam nepatīkamākais.

Tieši tāpēc Būvniecības valsts kontroles aģentūra apkopo informāciju no vairākiem reģistriem, lai varētu izprast, kam tieši pienākas šis statuss. Attiecīgi tālāk no elektroenerģijas tirgotāja ir saņemta informācija par katru klientu un klienta numura, kuram ir jāpiemēro konkrētais atbalsts. Ja komenrsants nevar nosūtīt klientu datu bāzi, tad atlaidi jeb atbalstu piemērot nevar. Šobrīd, kad Latvijā privātpersonas apkalpo 12 elektrības tirgotāji, tikai divi no tiem ir izveidojuši šo speciālo IT rīku, ar kura palīdzību tad arī var piedāvāt atbalstu aizsargātajiem lietotājiem, tomēr kā tas var būs, ka tik liela daļa tiek apčakarēti, kuriem reāli atbalsts pienākas?

Latvenergo ir viens no šiem tirgotājiem, kas izstrādā un atbalsta šāda tipa rīkus. Datu apmaiņas rīku izveides izmaksas tirgotājiem gan nesedz valsts. Kā uzsvēra Rozentāle, ta tā ir paša tirgotāja un sociālās atbildības, kā arī tēla uzlabošana, vai tieši pretēji – pasliktināšana. Ekonomikas departamens jau ziņoja, ka šobrīd atbalstu elektrības rēķinu apmaksai saņem aptuveni 90 000 iedzīvotāju, bet reālais cilvēku skaits, kam pienākas ir 160 000, radot pamatīgas bažas par to, kā tas vispār var tikt pieļauts.

Šobrīd sanāk, ka aptuveni 40% iedzīvotāju, kuriem ir 100% tiesības uz šo atbalstu, netiek atbalstīti, jo konkrēti tirgotāji nav izpidlījuši nepieciešamos mājasdarbus sistēmas izveidē, kas noved pie cilvēku apčakarēšanas vārda vistiešākajā nozīmē!

loading...